Marketingul in cultura afinului cu tufa inalta
Pentru a valorifica productia intr-o cultura de afin terbuie mai intai stabilit un plan. In fermele de afin, un plan de marketing , de valorificare a productiei de afine, ar trebui să fie primul pas pentru oricine ia în considerare o plantatie de afin ca activitate comercială. O schemă de marketing bine planificată face diferența dintre succesul și eșecul unei afaceri bazate pe cultivarea plantelor de afin.
Un plan de marketing bun in cultura afinelor include mai mulți factori, inclusiv numărul de clienți potențiali într-o rază de 50 -70 Km de ferma dvs. , numărul și suprafața cultivata in fermele ale altor cultivatori de afine din aceeași zonă , tipul de piață preferat (adică recoltarea directa de catre cumparatori, vanzarea catre cumparatori direct de la poarta fermei sau o piata comuna a fermierilor asociati). Disponibilitatea forței de muncă in cadrul fermei (în special în timpul recoltării), facilități (depozitarea la rece, zone de cântărire și vânzare, parcari), magazine de vanzare și amplasarea piețelor în raport cu consumatorul. Productia de bunuri „cu valoare adăugată” poate largi planul de marketing al unui fermier, oferind produse procesate din fructele de afin pe tot parcursul anului.
De obicei cea mai mare parte a productiei de afine este vândută direct consumatorilor. Un fermier poate opta pentru diferite forme de vanzare cum ar fi :
,,Tu culegi ( U-Pick ) sau culesul de tine insuti (pick-your-own ) este cea mai populară schemă de marketing folosită pentru valorificarea fructelor de afin, deși mulți fermieri vând și fructe de afin pre-culese, direct prin magazinele de la poarta fermei sau prin asociatiile de fermieri
Vanzarile ,, en-gros ,, sau prin restaurante, magazine alimentare și asociații de marketing ale fermierilor, sunt de asemenea canale de comercializare a fructelor de afin pentru cultivatorii de afine.
Afinele sunt ușor de congelat pentru a fi comercializate pe tot parcursul anului .
Exista multe oportunitati de marketing pentru valorificarea fructelor de afin cu valoare adaugata precum; dulciuri, sosuri de gătit, produse coapte, fructe uscate.
Produsele din fructele de afin cum ar fi : suc proaspăt sau congelat, oțeturi sau vinuri , sunt exemple de bunuri cu valoare adugata si care sunt tot timpul solicitate de consumatori.